رئیس جمهور روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ در بیستوپنجمین سفر استانی خود همراه با جمعی از اعضای کابینهاش به اصفهان سفر کرد.
خبرگزاری دولت(ایرنا) نوشت: در این سفر هم مانند دیگر سفرهای استانی رئیس جمهور تعداد زیادی از مردم با ارسال نامههای خود برای مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به بیان گزارشها و درخواستهای خود از بالاترین مقام اجرایی کشور پرداختند، اما در میان نامهها، نامهای کودکانه همان اول نظر رئیسی را جلب کرد.
خانمی از اهالی جویآباد خمینیشهر که همسرش کارگر و البته بهدلیل درآمد اندک اجارهنشین هستند، نامهای برای رئیسی مینویسد و بهجای طرح درخواستهای مادی از رئیسجمهور، خواستار آن میشود که دولت شرایط سفرشان به مشهد برای زیارت امام مهربانیها را فراهم کند. همراه این نامه، تکّه کاغذی بریده شده از یک دفتر مشق قرار داشت که روی آن با خطی کودکانه و متنی بی تعارف و تکلُّف نوشته شده بود: «با سَلام خدمت رئیس جمهور. از شما درخاست یک دُچَرخه دارَم. دوستون دارَم. امیرحسین...».
هنگامی که مسئولان مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نامه را به رئیسی میدهند، با دیدن نامه لبخندی بر لبانش مینشیند و میگوید: «شاد کردن دل این کودک نیاز به گذراندن مراحل پیچیده اداری ندارد و از سادهترین کارهاست؛ اگر همین امروز هم میتوانید این کار را انجام دهید، تأخیر نکنید».
حجتالاسلام «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی هم بلافاصله دستور لازم برای تهیه و تحویل دوچرخه را صادر میکند و تیمی از این مرکز هم پس از تهیه دوچرخه، عصر همان روز و در فاصلهای کمتر از نصف روز برای تحویل هدیهی رئیس جمهور به «امیرحسین» راهی خمینیشهر شدند و البته با توجه به بررسی وضعیت اقتصادی خانوادهی او قرار شد تسهیلاتی نیز برای آنها در نظر گرفته شود.
خانوادهی «امیرحسین» که از دیدن نماینده رئیس جمهور غافلگیر شده بودند، ضمن تشکر از توجه ویژه رئیسی به درخواست فرزندشان که اولین نامهای بود که در جریان سفر رئیس جمهور مورد رسیدگی قرار گرفت، تقاضا داشتند به خواستههای همهی کسانی که برای رئیس جمهور نامه نوشتهاند با همین فوریت توجه شود که مسئولان مرکز ارتباطات مردمی به آنها اطمینان دادند همهی نامههای مردمی در در یک فرایند زمانی کوتاه بررسی و پاسخ داده میشوند.
در حاشیه سفر روز گذشته رئیس جمهور به اصفهان، شماری از وزرا و معاونان آنها بهعنوان نمایندگان تام الاختیار رئیس جمهور در ۳۰ نقطه از استان حضور یافتند و با برپایی میزهای ارتباطات مردمی علاوه بر دیدار چهرهبهچهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادات، خواستهها و نامههای مکتوب مردمی را نیز دریافت کردند که این نامهها ظرف یک هفته ثبت و کد رهگیری به متقاضیان اعلام خواهد شد و سپس ظرف مدت یک ماه ارجاعات به دستگاههای اجرایی مربوطه انجام میشود.